کوره پخت رنگ باکسی

کوره پخت رنگ الکترواستاتیک یا کوره خشک کن رنگ پودری با ایجاد درجه حرارت مناسب در یک فضای بسته با کمک هوای گرمی که در میان کوره به جریان انداخته باعث خشک شدن سطح رنگ موجود بر روی مواد می گردد.

به طور کلی کوره پخت رنگ پودری که در دسته رنگ پاش و تجهیزات پاشش رنگ قرار می گیرد، رطوبت را از روکش ها و چسب های مبتنی بر آب مواد خشک می نماید این عمل به واسطه وجود یک اتاق گرم کن انجام می شود که هوا در آن گرم و سپس به وسیله فن ها در میان کوره به جریان انداخته می شود. مرحله پخت رنگ یکی از مهمترین قسمت های خطوط تولید می باشد که محصول پس از رنگ آمیزی جهت تثبیت رنگ باید با درجه حرارت مناسب پخته شود.

 

انواع کوره پخت رنگ پودری یا الکترواستاتیک

کوره پخت رنگ پودری یا خشک کن رنگ الکترواستاتیک در انواع سایزها با اشکال مختلفی تولید می گردد که با توجه به سفارش مشتری در میزان تولید، ابعاد قطعات و فضای موجود در کارگاه قابلیت ساخت دارد. تولید کوره پخت رنگ پودری از لحاظ بارگیری به انواع زیر دسته بندی می گردد.

کوره پخت رنگ پودری پیوسته

به کوره پخت رنگ پودری پیوسته، تجاری کوره پخت رنگ پودری اتوماتیک یا خشک کن رنگ پودری اتوماتیک نیز می گویند. نوع طراحی این مدل به گونه ای است که بارگیری از یک سمت دستگاه و خروج از سمت دیگر باشد.

کوره پخت رنگ پودری باکس دو طرف درب

کوره پخت رنگ پودری یا خشک کن رنگ الکترواستاتیک به همراه باکس دو طرفه دارای طراحی بارگیری و تخلیه از یک طرف است. برای انجام فرآیند بارگیری در این کوره از دو کالسکه استفاده می شود که صورت طولی و عرضی در حال فعالیت است. زمانی که یکی از کالسکه ها جهت فرآیند پخت به کوره وارد می شود، کالسکه دیگر فرآیند بارگیری را انجام می دهد. همچنین این کوره به دریچه هایی قابل تنظیم تجهیز شده است که باعث گردش هوای غیر مستقیم می گردد.

کوره پخت رنگ پودری باکس یک طرف درب

محل نصب کوره پخت رنگ پودری دارای باکس یک طرفه معمولا در انتهای کارگاه است به طوری که ورود و خروج مواد در این کوره از یک طرف انجام می شود. این نوع کوره متناسب با نیاز مشتری طراحی و تولید می گردد که دارای حداقل طول و عرض 2 متر با بدنه گالوانیزه است.

موارد مهم در ساخت کوره پخت رنگ پودری

توجه داشته باشید زمانی که قصد ساخت کوره پخت رنگ پودری را دارید، باید به نکاتی توجه کنید. در نظر گرفتن یکسری از نکات باعث ایجاد سیستم یکپارچه و کارآمدی می گردد. از مهم ترین پارامترهای قابل توجه در ساخت کوره پخت رنگ الکترواستاتیک عبارتند از:

قطعه: قطعات مورد استفاده در این دستگاه از نظر وزن و اندازه محدودیت دمایی دارند. بنابراین نکته مهمی که باید در جهت خرید به آن توجه کرد این مورد می باشد.

نقاله: یکی از قطعه هایی است که می بایست در پخت کوره رنگ پودری به آن توجه ویژه ای شود، چرا که نقاله وسیله ای است که قطعه را به داخل کوره انتقال می دهد. نوع نقاله، نگهدارنده آن و سرعت نقاله از موارد حائز اهمیت است.

رنگ آمبزی پودری: فرمولاسیون پودر، نموداری که برای پخت نمایش داده می شود و ضخامت پاشش رنگ نیز مواردی است که نقص در آنها باعث بی کیفیت شدن کار می گردد.

 

انواع روش های تامین گرمای مورد نیاز در کوره پخت رنگ پودری

درجه حرارت مناسب کوره های پخت رنگ پودری

یکی از عوامل مهم در افزایش کیفیت رنگ پودری، میزان پخت رنگ است که شامل درجه حرارت و مدت زمان پخت می گردد. پخت رنگ در کوره های پخت رنگ پودری با دمایی تا حداکثر 250 درجه سانتیگراد در مدت زمان 26 تا 30 دقیقه انجام می شود. البته لازم به ذکر است که این کوره ها قابلیت خشک کردن و دفع حلال از رنگ و نیز پلیمریزاسیون رزین رنگ ها را در دمای مختلف دارند. حرارت کوره پخت رنگ پودری یا الکترواستاتیک به وسیله مبدل حرارتی (مشعل، مبدل حرارتی، سیستم گردش هوا) تامین می گردد.

نحوه عملکرد کوره های پخت رنگ پودری

در کوره های پخت رنگ الکترواستاتیک، حرارت و گرما باعث واکنش مولکول های رنگ و ایجاد چسبندگی بین آنها می گردد. مدت زمان لازم جهت پخت معمولا به جرم قطعه بستگی دارد که البته این مورد در خصوص کوره هایی که سیستم همرفتی دارند به سرعت پذیرش گرمای قطعه نیز بستگی دارد. این در حالی است که رنگ آمیزی در دمای پایین باعث ضخیم شدن رنگ می شود. لایه ضخیم تر رنگ، زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد.

کاربرد کوره پخت رنگ پودری در کارگاه ها
  • افزایش سرعت خشک شدن رنگ
  • بهبود کیفیت محصول
  • افزایش دوام و عمر محصول
  • صرفه جویی در هزینه رنگ کردن محصول
  • داشتن محصولی عاری از گرد و غبار

قطعات رنگ شده در داخل کابین رنگ پس از خروج به صورت دستی بر روی گاری مخصوص چیدمان میشوند سپس  وارد کوره پخت رنگ باکسی شده و در دمای حدودا 200 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه قرار میگیرند تا به صورت کامل پخته و آماده شوند .

 

 

 

تولید کننده خط رنگ الکترو استاتیک, سازنده خط رنگ الکترو استاتیک, واردکننده خط رنگ الکترو استاتیک, تولید کننده کوره پخت ,سازنده کوره پخت ,وارد کننده کوره پخت ,تولید کننده سیستم شستشو قطعات,سازنده سیستم شستشو قطعات,وارد کننده سیستم شستشو قطعات,تولید کننده دستگاه پاشش رنگ ,سازنده دستگاه پاشش رنگ ,وارد کننده دستگاه پاشش رنگ ,تولید کننده کانوایر هوایی,سازنده کانوایر هوایی,وارد کننده کانوایر هوایی,تولید کننده کابین و سایکلون خط رنگ,سازنده کابین و سایکلون خط رنگ,وارد کننده کابین و سایکلون خط رنگ